Een sterke over mij-pagina. Hoe schrijf je dat?

november 12, 2020

Als webdesigner wordt er regelmatig aan mij gevraagd wat er op een ‘over mij’ pagina moet worden geplaatst. Ten eerste, niks moet, alles mag. Maar in onze branche is de over-pagina ZO belangrijk. Wanneer jouw potentiële klant iemand wilt inhuren, hebben ze genoeg keuze. Hoe zorg je ervoor dat je uitblinkt? Dat de klant zich verbonden voelt met alleen al jouw ‘over mij-pagina’? 

Wat maakt jou anders?

Als we eerlijk zijn, gaat het niet alleen maar om jouw professionele kennis en kunde. Zelfs als je werkelijk uitstekend bent in je werk… zijn andere duizend ondernemers dat ook. Je bent misschien een uitstekende graphic designer, maar waarschijnlijk ben je niet de beste graphic designer op de hele markt. Je bent misschien de meest bekwame bloemist, fotograaf of interieurontwerper… maar het is waarschijnlijk niet dat je de meest bekwame bent in jouw branche. 

Een goed samengestelde portfolio is belangrijk, maar het is niet de enige doorslaggevende factor bij de keuze van een klant om met jou in zee te gaan. Jouw werk alleen is niet voldoende om je te onderscheiden in een verzadigde markt. Wat heb je nog meer te bieden? 

Het draait allemaal om klantervaring: hoe los je problemen van je klant op? Dat is wat op de over-pagina hoort. Dit is waardoor een over-pagina een uitdaging kan zijn voor velen. Het gaat niet echt over jou, maar het gaat om de klant. 

Natuurlijk willen we je persoonlijkheid zien. Ja, we moeten je gezicht zien. Ja, jouw klant moet verbinding maken met wie jij bent. Maar het moet allemaal gebeuren op een manier die jouw waarde overbrengt op de klant.

Elk aspect van jouw over-pagina moet gericht zijn op de klant: wat maakt jou uniek/gekwalificeerd om aan hun behoeften te voldoen en hun problemen op te lossen? 

  • Communiceer het verhaal van jouw bedrijf en waarom je ermee begonnen bent
  • Beschrijf de klanten of het doel dat jouw bedrijf dient
  • Geef je bedrijf een gezicht (het liefst een foto met oogcontact)
  • Maak het persoonlijk

Een verhaal is echter het begin. Een goede over mij-pagina vertelt niet alleen het verhaal achter een bedrijf, maar laat het ook zien.

Elementen die je kan toevoegen op de over mij-pagina

  1. TESTIMONIALS!! Als je op zoek bent naar een restaurant, een kapper of een goede timmerman, wat is het eerste waar je naar kijkt? Exact. De reviews. Ook jij als creatieve ondernemer kan zo je voordeel halen uit testimonials. Deze zijn een doorslaggevende factor in het keuzeproces om met jou een samenwerking aan te gaan. 
  2. Vermeldingen in de pers
  3. Awards

Na verloop van tijd word je verhaal steeds beter

Als je net bent begonnen als ondernemer kan het twee kanten op gaan. Enerzijds kan je het gevoel krijgen dat je nog niet veel te vertellen hebt, terwijl sommige andere startende ondernemers juist TE veel vertellen. Balance is key.

Kom je er niet helemaal uit? Geen probleem! Als je weet waarom je doet wat je doet en voor wie je het doet, heb je al genoeg informatie om mee te starten. Gaandeweg kun je testimonials toevoegen, foto’s aanpassen of andere mijlpalen toevoegen die jouw pagina zal verbeteren. 

En voor degenen die al ver in hun eigen verhaal zitten, is het misschien de moeite waard om je analytics in de gaten te houden om te zien of er regelmatig nieuwe bezoekers langs jou over mij-pagina komen.

En bedenk even: er is er maar 1 zoals jij. Er zijn bijna geen fouten te maken, alleen maar verbeteringen. Succes ;-)!

DEEL DIT BERICHT
COMMENTS
EXPAND
ADD A COMMENT

Get In Touch

Find out

Follow Me

Wil je meer weten over een op maat gemaakte & vrijblijvende offerte? Neem gerust contact op of vraag een gratis call aan. Leuk om kennis te maken!

terug naar home

Neem contact