Waarom een professionele website met een bijzonder design

mei 3, 2021

“Heb jij nog geen website?”. Ik denk dat dit de meest gestelde vraag was toen ik net met Onlien Marketing was gestart. Uiteraard was ik mij ervan bewust dat mijn website zo snel mogelijk live moest gaan, aangezien dat mijn portfolio alleen maar zou versterken. Maar, voor sommige ondernemers, is het niet altijd duidelijk waarom zij als bedrijf eigenlijk een professionele website nodig hebben.

Het lijkt een grote investering, veel werk om bij te houden en dan hebben we het nog niet over op plek 1 van pagina 1 op Google te willen staan. Hierdoor kunnen twijfels ontstaan of je überhaupt een website moet laten maken. Tegelijkertijd weet je diep van binnen, dat een website ervoor kan zorgen dat het je een stap verder brengt in je business. In deze blog deel ik daarom 5 redenen waarom jouw bedrijf een professioneel website nodig heeft, met een bijzonder design. 

Stel je favoriete winkel voor, (die van mij is &Other Stories en voor koffie Nespresso). Stel je nu voor hoe het voelt om je favoriete winkel in de verte te zien, binnen te lopen en elk onderdeel te verkennen. De sale is begonnen of het nieuwe seizoen is in de winkel gaan liggen. Je krijgt zin om te zien wat er allemaal beschikbaar is. Je weet vrijwel zeker dat je niet met lege handen de deur uitloopt. Dit proces, kan ook op online gebied. 

Jouw webdesign spreekt namens het bedrijf

Voor veel ondernemers is het nastreven van een professioneel webdesign overweldigend. Als we het internet moeten geloven, de blogs die we lezen, merk je al gauw op dat je website aan van alles moet voldoen. Een call-to-action, een pop-up en doe ook maar een nieuwsbrief-aanmelding. Het samenvoegen van al deze elementen kan als ‘veel’ worden ervaren. Hierdoor kun je geen idee hebben, hoe, wat of waar al deze elementen op je website moeten komen te staan. Toch, biedt het hebben van een website hierdoor ontzettend veel marketing mogelijkheden.

Waarom is het belangrijk?

Marketingdoeleinden

  • Je kunt je professionele website zo inrichten waardoor je een specifieke doelgroep aan kunt spreken, naamsbekendheid creëren en een mailinglijst kunt opbouwen. En laat dat laatste nou te maken hebben met het implementeren van een nieuwsbrief-aanmelding op je website. Dit is erg gunstig. De mensen die zich namelijk hebben ingeschreven komen terecht op jouw mailinglijst die je vervolgens kunt inzetten voor allerlei marketingdoeleinden. 

Kennismaking met product of dienst

  • Wat je ook wilt uitstralen, het is belangrijk dat jouw webdesign hetgeen uitstraalt waar jouw ideale klant op zou willen klikken. Jouw webdesign is als een online huis voor je bedrijf. Het is namelijk een manier om de ideale klant, kennis te laten maken met je product of dienst. Bovendien kan je ze gemakkelijk in contact laten komen, om er vervolgens voor te zorgen dat het verhaal zo goed mogelijk wordt overgebracht aan jouw klant.

Betrouwbaarheid en professionaliteit verhogen

  • Tenslotte verhoogd een website de betrouwbaarheid en professionaliteit. Het is bijna onmisbaar om in de huidige tijd geen website te hebben. Door je bedrijf of jezelf online te presenteren, win je direct al meer vertrouwen. Om terug te komen op de vraag of je je favoriete winkel kon voorstellen, heeft een website een ander groot voordeel.

24/7 open

  • Een website heeft namelijk geen openingstijden en gaat dus niet dicht. Met andere woorden, jouw bedrijf is constant online, zichtbaar en vindbaar. Je website promoot je dienst of product 24 uur per dag. Een (potentiële) klant kan jou dus altijd vinden, kan jouw content delen en kom je tevoorschijn op zoekmachines. Dat is vrij gunstig, toch?

Maak het verschil

Dus, wat zegt jouw website? Brengt jouw website de boodschap over die jij wilt?

DEEL DIT BERICHT
COMMENTS
EXPAND
ADD A COMMENT

Get In Touch

Find out

Follow Me

Wil je meer weten over een op maat gemaakte & vrijblijvende offerte? Neem gerust contact op of vraag een gratis call aan. Leuk om kennis te maken!

terug naar home

Neem contact